miercuri, 20 aprilie 2016

H&M WORLD RECYCLE WEEK

saptamana mondiala a reciclarii

In perioada 18-24 aprilie are loc #worldrecycleweek, iar H&M ne asteapta in cele peste 3600 magazine ale sale din intreaga lume pentru a dona hainele nedorite. Pentru aceasta campanie, H&M a colaborat cu artista mondiala M.I.A., iar scopul lor este acela de a colecta pentru 1000 tone de textile in timpul saptamanii mondiale a reciclarii. In acest sens, au lansat si un videoclip.



H&M colecteaza anual tone de textile, incepand cu anul 2013. Textilele nedorite sunt apoi sortate, cele in stare buna sunt trimise catre magazinele second hand, iar cele deteriorate sunt transformate in stofe pentru curatenie, materiale pentru covoare, materiale izolante, umplutura pentru scaune auto, etc. ori sunt "macinate". Pana si praful rezultat in timpul procesului de "macinare" este filtrat si transformat in textil.

De ce sa donezi? Pentru ca:
  • reciclarea unui singur tricou poate economisi 2100 l de apa;
  • in fiecare an milioane de tone ajung in gropile de gunoi; prin reciclare, 95% din ele ar primi o a doua viata;
  • astfel se reduce risipa de material;
  • economisim resursele planetei.
 Ce trebuie sa faci?

Sa te uiti prin dulapul tau cu haine, sigur ai acolo lucruri pe care nu le mai folosesti si pe care nu le poti dona altor persoane spre utilizare. Ma refer aici la hainele patate sau rupte, perechea aia de pantaloni pe care o ai inca din liceu si in care stii bine ca nu vei mai intra, chiar si sosetele desperecheate, prosoapele sau asternuturile uzate. De asemenea, nu conteaza marca lor.

world recycle week

Pentru ca ai decis sa le donezi lor hainele pe care nu le mai folosesti, H&M te rasplateste cu o reducere aplicata unei viitoare sesiune de shopping, daca reciclezi saptamana asta (18-24 aprilie 2016).

Acestea fiind spuse, fuga la sifoniere, ca tot vine curatenia de primavara. :D

V-am pupat.

P.S. Nu uitati sa dati SHARE postarii mele pentru ca sa afle cat mai multe persoane, mai avem la dispozitie 4 zile.

2 comentarii:

  1. este o idee interesanta, dar prefer sa le dau celor saraci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu la fel fac, aproape lunar donez celor mai putini norocosi haine, insa am si multe lucruri care chiar nu mai pot fi folosite. Nu le pot da celor nevoiasi haine patate, prosoape pe care le-am folosit eu (nu este igienic), sosete desperecheate si altele asemenea. Pana acum pur si simplu le aruncam la gunoi, de aceea mi s-a parut interesanta campania celor de la H&M si am vrut sa afle si altii despre ea.

      Ștergere

Va multumesc pentru comentarii, pupici.