marți, 22 decembrie 2015

Activități de Crăciun - Ornamente pentru brad

Azi vreau sa va arat doua tipuri de ornamente pentru brad pe care le-am realizat noi.
 
1. Ornamente din resturi de creioane colorate cerate



Veți avea nevoie de:
  • creioane cerate - sau resturi, asa cum avut noi;
  • forme - recomand formele din metal, eu am avut doar una singura din metal, un brad, in rest am folosit formele mele de biscuiti, din plastic, pe care le-am stricat; pasta de creioane cerate s-a lipit groaznic de formele din plastic si n-am putut sa o mai curat;
  • o craticioara de care nu mai aveti nevoie mai apoi, :)))) cel putin nu pentru mancare - eu am una special pentru astfel de proiecte, insa de data asta s-a murdarit atat de tare, incat mi-a venit s-o arunc de tot, dar am pus apa la fiert cu detergent de vase in ea pana s-a curatat, ca altfel ramaneam fara recipient pentru viitoarele activitati;
  • hartie de copt;
  • o tava. 
 

Am pus formele pe hartia de copt in tava, am inlaturat hartia creioanelor, le-am rupt bucati, apoi le-am pus la topit, la foc mic, in craticioara. Si mi-am dat seama ca operatiunea asta nu e ok pentru copii, pasta topita mirosea nu tocmai bine, asa ca am dat-o afara pe Miruna din bucatarie si-am deschis geamurile. Eu am pus cate doua-trei culori pentru ca n-am avut asa multe.
Dupa ce s-au topit le-am turnat in forme, miscand usor tava, astfel incat pasta sa se distribuie uniform. Sa aveti grija sa turnati in strat mai gros, altfel se vor rupe.


Am vrut sa fac mai multe forme, insa doar bradutii mi-au iesit bine, pentru ca am folosit forma de metal. Din 6 forme de plastic mi-au iesit doar doua, si alea chinuite.
Le-am lasat la uscat. Bradutii s-au desprins foarte usor atunci cand s-au uscat, cu formele de plastic a trebuit sa umblu cu grija, si am reusit sa salvez doar doua.
A doua zi le-am facut si gauri, cu varful unui cutit; l-am insurubat cu grija de o parte si de alta a formei. Apoi le-am agatat cate un snur, eu am avut un fel de sarmulite, cumparate de la un targ de Craciun.
In brad n-au ajuns decat bradutii :D.

 

2. Ornamente din aluat sarat 

Veti avea nevoie de:
  • o ceasca de faina;
  • o ceasca de sare fina;
  • o jumatate de ceasca apa calduta;
  • un bol in care veti face aluatul; 
  • facalet/sucitor, cum vreti sa-i spuneti;
  • forme - eu le-am folosit pe cele de plastic, folosite anterior, dupa ce le-am fiert in apa cu detergent de vase sa pot curata pasta de creioane cerate; merge sa folositi si niste forme obisnuite, cu care mai apoi puteti face biscuiti, pasta nu este toxica, dupa cum vedeti;
  • tava care o sa mearga la cuptor;
  • hartie de copt;
  • un betisor cu care veti face gaurile; 
  • acuarele pentru a le picta mai apoi;
  • snur pentru a le atarna in brad.

Am amestecat faina cu sarea si cu apa calduta pana a rezultat un aluat, nu foarte moale. Eu am mai pus o mana de faina pentru ca mi s-a parut cam moale. Am intins o foaie, am taiat formele, le-am asezat in tava, le-am facut cate o gaura in partea de sus si le-am dat la cuptor, la temperatura mica, pentru aproximativ o ora, cu usa intredeschisa; dupa 30 minute le-am intors pe partea cealalta. Daca nu s-au intarit dupa o ora le mai lasati.


Le-am lasat o zi la uscat, apoi le-am pictat cu acuarele, pe ambele parti. Le-am atasat snur si le-am pus in brad.


Imi plac foarte mult cum se vad ornamentele din aluat sarat in bradutul luminat. :D


Le recomand pe acestea ultimele, pentru ca nu sunt complicat de facut, nu miros toxic, asa ca cele din creioane cerate, poate participa si copilul, ba chiar se va distra copios taiand formele din aluat, pictandu-le, si mai apoi atarnandu-le de crengutele verzi ale bradului.

Indiferent pentru care tip de ornamente optati (unul din acestea doua sau altele) ele merg foarte bine si daruite, atasate unei felicitari sau puse intr-o cutiuta. De asemenea, din aluatul sarat puteti face amprenta manutei sau/si a piciorusului celui mic si le puteti darui celor dragi; cu siguranta bunicii le vor aprecia mult.

Gata, am terminat. Sper ca veti gasi utila postarea mea. Astept sa-mi spuneti daca le-ati facut si voi; imi puteti trimite si poze chiar, aici pe blog, pe e-mail, pe pagina de Facebook a blogului sau pe Instagram (acolo sunt Alexandraaaapopa, restul conturilor le gasiti pe lateralele blogului).

V-am pupat. Spor la treaba.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc pentru comentarii, pupici.