marți, 13 ianuarie 2015

Carti pentru parinti: 400 de retete culinare pentru copilul tau de Laurentiu Cernaianu

Sursa foto AICI

Astazi vroiam sa va vorbesc despre o carte pe care am citit-o cu ceva timp in urma, dar am dat peste aceasta si am renuntat la ideea initiala; trebuie sa va vorbesc despre retetele astea :))) Nu am o fotografie realizata de mine deoarece eu am cumparat-o in format e-book asa ca am preluat poza de pe site-ul lor.
Ma invart de mult timp pe langa aceasta carte, dar parca ceva ma retinea s-o cumpar. Fiind mai ieftina in varianta electronica, am apasat "adauga in cos" si-am finalizat comanda. Asta se intampla acum cateva luni, abia azi m-am invrednicit s-o citesc.

Descrierea oficiala: (gasita pe site-ul de unde am cumparat-o)

"Editura ALL doreste sa va ajute sa va cresteti copiii mari si sanatosi, propunandu-va o serie de lucrari care se axeaza pe alimentatia sanatoasa si corecta a copilului, pe grupe de varsta, scrise de un medic pediatru cu mare experienta profesionala, dr. Laurentiu Cernaianu.
Lucrarea constituie un ghid complex si util privind alimentatia copilului 0-3 ani, atat in familie, cat si in colectivitati, cuprinzand: notiuni de gastronomie, deosebit de utile in prevenirea si corectarea unor greseli de nutritie; peste 400 de retete de preparare a alimentelor, fiecare preparat avand calculata valoarea sa calorica; 700 de meniuri zilnice proprii fiecarei grupe de varsta, urmarind asigurarea unei varietati cat mai largi, atat in ceea ce priveste componentele, cat si modul de preparare. Lucrarea este utila tuturor celor care sunt constienti de faptul ca un copil alimentat corect inseamna mai tarziu un adult sanatos."


Deschid eu cartea, citesc primele pagini si-mi placea ce citeam. Mi s-a parut ca suna putin a Capraru (cu care eu n-am rezonat deloc), insa pe nicaieri nu scria c-ar fi editie revizuita si adaugita, semn c-ar fi scrisa mai demult. Normal, pentru ca nu este actualizata deloc, am dedus eu in final. Date despre autor n-am gasit mare lucru, decat c-ar fi un pediatru cu experienta; ceea ce suna bine, nu?
Explica foarte frumos si mura-n gura cum sa identifici alimentele sanatoase de cele alterate, cum iti dai seama ca e oul bun sau nu, cum se prelucreaza alimentele, ce metode de prepare termica exista si care-s bune, chestii d-astea utile si tre' sa recunosc faptul ca unele dintre aceste informatii nu le stiam.
Dau la un moment dat un click, intorc pagina si citesc treaba asta:

"De la vârsta de 2 luni şi jumătate până la 3 luni, pe lângă preparatele lactate, se introduce, treptat, la masa de la orele 10, sucul de fructe sau de legume. Se începe cu o linguriţă pe zi, apoi 2, 3 linguriţe ş.a.m.d., până se ajunge la 30 – 40 ml (6 – 8 linguriţe) zeamă de fructe pe zi."

Eeee, incepand cu fraza asta pe mine m-a pierdut de client, eu cu lucrurile astea nu sunt de acord si cred ca stiinta, medicina si cine mai vreti voi au avansat foarte mult, iar noi oamenii stim mai mult de-atat.

Ne sunt prezentate apoi categoriile de lapte praf existente pe piata, am impresia ca multe dintre ele nici nu mai exista la noi, eu n-am auzit decat de Humana din lista de acolo.

Urmeaza un capitol cu meniu pe zile in functie de varsta, iar in capitolul urmator gasim si retetele propuse in meniuri. Eu de aici o sa ma inspir, din retete, pentru ca stiu acum ce-i prieste, ce-i place si ce-ar trebui sa manance fata mea la varsta pe care o are. Nu recomand in nici un caz aceasta carte mamicilor aflate la inceputul diversificarii bebelusului, asa cum nu-l recomand nici pe Capraru ca litera de lege, merita citit ca sa zici c-ai citit si tu faimoasa carte pe care toata lumea o lauda.
Insa ACEASTA ESTE PAREREA MEA PERSONALA, fiecare e liber sa faca asa cum doreste, dar va rog din suflet cercetati bine inainte, intrebati persoane abilitate, cititi si in final, alegeti; bineinteles dupa ce filtrati informatiile si prin filtrul personal.

Nu vreau sa fac o recenzie negativa acestei carti, ci doar vrea sa va vorbesc despre ea, sa nu patiti ca mine. Eu am pus ochii pe ea inca de cand avea fetita mea 6 luni si am inceput sa-i dau alimente solide si oarecum imi puneam sperantele si nadejdea in cartea asta, credeam ca aici voi gasi informatii utile pentru mine si mi-ar fi placut sa citesc undeva ceea ce eu scriu acum aici. Repet, partea de retete mi se pare ok si cum ideile sunt putine, am sa ma mai inspir si de aici.

Daca doriti s-o cumparati, o gasiti e-book (vad ca varianta tiparita n-o mai au) AICI. Nu costa foarte mult, aproximativ 18 lei, la reducere.

O sa va tin la curent si o sa va arat cand o sa gatesc ceva de aici.

V-am pupat.

P.S. Mamicilor, voi ce mai gatiti pentru copilasii vostri? Eu sunt in pana rau la capitolul asta, desi gaza mea de 2 ani nu-i mofturoasa. Astept retete delicioase probate de voi.


Alt P.S. :))) : ca tot am vorbit de copii, trebuie neaparat sa cititi articolul ASTA, e superb.

Pa-pa.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc pentru comentarii, pupici.