marți, 7 octombrie 2014

The asking books tag


Am preluat tag-ul asta de la Diana pentru ca mi-a placut, avand in vedere ca printre pasiunile mele se numara si cititul. :D

Sa incepem.

1.Cartea/povestile preferate din copilarie?
Povesti am citit tarziu, si oricum n-am nici una preferata. Cartea preferata este David Copperfield de Charles Dickens, pe care-am recitit-o si ca adult.

2. Ce citesti acum?
Viata mea cu Saddam Hussein de Parisoula Lampsos si Ce fac mamele (mai ales cand par sa nu faca nimic)de Naomi Stadlen. Pe aceasta din urma am mai citit-o, insa e prea superba sa n-o iau din nou la lecturat. :D O recomand tuturor mamicilor care se simt epuizate si depasite. Si relatarile despre Saddam Hussein sunt interesante, dar si socante, recomand si aceasta carte.
Poate va intrebati de ce citesc doua carti in acelasi timp: pai, imbin utilul cu placutul. :)))

3. Ce carte vrei sa cumperi, dar astepti o reducere masiva?
Nici una anume, poate ceva in spaniola.

4. Obiceiuri rele in ceea ce priveste cartile?
Nop.

5. Ce carte astepti sa citesti cu nerabdare?
Fluturii Irinei Binder. Toata lumea vorbeste despre cartea asta.
 
6. Ai un  e-reader?

Nu, dar mi-ar placea, desi iubesc mirosul cartilor.

7. Preferi sa citesti o singura carte sau mai multe in acelasi timp?
Dupa cum am  spus la intrebarea 2, acum citesc 2 carti, deci se mai intampla, insa nu e un obicei.


8. Ti s-au modificat obiceiurile in ceea ce priveste cititul de cand ai un blog?
Nu.

9. Ultima carte pe care ai citit-o si ti-a placut mult.
Sfarsit de veac in Bucuresti de Ion Marin Sadoveanu

10. Cartea preferata pe care ai citit-o anul acesta.
Si tu poti fi Supernanny de Irina Petrea

11. Unde îți place să stai atunci când citești?
Ohoooo, dac-ar fi dupa mine....in parc stand pe o banca retrasa, cu vantul fluturandu-mi in plete, afara sa fie vara, dar racorica...si cand m-am trezit din vis era dimineata  :))

12. Cel mai incomfortabil loc unde ai citit?
Adica astea unde citesc acum  :)))) alergand dupa Miruna prin curte sau cand stau cu ea sa adoarma citesc pe semi intuneric.

13. Poți să citești în autobuz?
Oooo da. Cate carti n-am devorat prin mijloacele de transport in comun. Uite, asta ar fi un raspuns bun pentru intrebarea 11. Dar nu, ca-n autobuz e lume, iar eu vreau sa fiu eu cu mine, si atat. :)))) Nu ca m-ar deranja lumea din citit, dar asta cu eu singura in parc e un vis de-al meu mai recent. :))))

14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești?
Pai, tocmai am zis, intr-un parc nepopulat.


15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?
Nu mai imprumut nimanui nimic pentru ca raman fara ele. Eu in schimb am mare grija de cartile imprumutate de la altii, insa n-am mai facut lucrul asta din liceu, cred. Iar de-atunci multa vreme a trecut.

16. Ai împrumutat cărți vreodată?
Da, mai mult de la biblioteca, de la persoane fizice nu prea.
 
17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?

De obicei, nu. Insa in ultima vreme am inceput sa subliniez diverse pe cartile de parenting. Inainte notam citate cu semnificatie aparte  pentru mine intr-o agenda.

18. Chiar dacă este o carte veche?
Cred c-am raspuns mai sus si la intrebarea asta.


19. În ce limbă preferi să citești?
In romana. In trecut mai citeam si in spaniola. Nu m-as feri totusi sa citesc si in engleza.

20. Ce te face să iubești o carte?
Ceea ce citesc in paginile ei si sentimentele pe care mi le transmit acele relatari.

21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?
Pai, aici recunosc ca sunt subiectiva, daca mie mi-a placut, o recomand povestind evident ce anume am gasit interesant acolo.

22. Genul favorit?
In ultima vreme, siropoasele, cu povesti de viata. :D

23. Genul pe care îl citești foarte rar este?
SF si horror.   

24. Ce ai alege între a lectura cărți propuse profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?

De istorie, clar.
25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?
A trebuit sa-l intreb pe Gogu' ce inseamna stand-alone :))) poate e de ras, dar pe vremea mea nu erau termeni d-astia engleziti. Raspunsul la intrebarea de mai sus e da.

26. Coperta preferată a unei cărți.

Hmmm, nu-mi vine nici una in minte acuma, deci cred ca n-am una preferata.

27. Cartea/seria preferantă momentan?

Seria preferata: Stapanul inelelor de J.R.R. Tolkien
28. Gustarea preferată atunci când citești este?
Nu mananc atunci cand citesc, poate beau ceva (o vodca, un martini :))) glumesc ). Tin minte in copilarie citeam in curte, sub bradul cel inalt, care acuma nu mai e, band compot de visine sau de corcorduse din paharele bunicului cu Rapid. Doamne, uite cate amintiri mi-au venit in minte raspunzand la intrebarile astea!
Acum de obicei beau cafea sau ceva bautura cu cofeina ori vreun ceai.

29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?

Nu s-a intamplat pana acuma.

31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?
In primul rand urasc senzatia aia cand abia astept sa citesc o carte noua, poate sunt si trista ca cea precedenta s-a terminat, iar respectiva carte nu-mi place. Uneori tot trag de mine sa mai citesc o pagina-2, poate-poate. Si atunci ma enervez mai tare.
Iar cand ii fac o recenzie negativa, intotdeauna mentionez ca MIE nu mi-a placut si imi argumentez parerea. Poate altcuiva ii va place.

32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?
Aici nu stiu ce sa raspund, nici nu mi-am pus problema asta pana acuma.

33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții.

Au fost multe (-n patul meu, dar nu si-n inima mea :))) ). Scuze, dar ma mai apuca uneori :)))
Cum spuneam multe carti mi-au dat emotii, printre ele se numara: Enigma Otiliei, David Copperfield de Charles Dickens, Torente de Marie Anne Desmarest (a fost anul asta la Libertatea, insa eu am citit-o prin liceu; daca o doriti, o am PDF, ma anuntati in comentarii si vi-o dau :D).

34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.
Nici una.

35. Poetul favorit.
Aici oscilez intre George Bacovia si Ion Minulescu.

36.Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?
Ohhhhoohhhho, o gramada. :D

37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?
Niciodata. Ce mi-ar mai placea sa practic sportul asta, sa merg la biblioteca, sa ma plimb printre rafturi in cautare de o noua lectura si sa inspir mirosul acela de carte. Sa-mi plimb degetele pe copertile si filele ce ascund intamplari. Si sa nu ma grabeasca nimeni, fix ca in trecut. Vrabia malai viseaza.

38. Personajul preferat dintr-o carte
Cred ca Otilia lui Calinescu. (Enigma Otiliei)
39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.
Sigrid din Torente.


40.Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?
Care vacanta? :))) Cum vacantele mele pe viitor vor fi la fel de agitate ca si viata zilnica de acuma, o sa citesc cartile din wishlist, in stilul in care le citesc si acuma.
41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?
Cateva luni, dupa ce s-a nascut Miruna.

42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!
Chiar recent mi s-a intamplat. E vorba de Insula voaiorilor de Daniel Davies. Cine m-o fi pus s-o cumpar, nu stiu.
43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?
In trecut, de nimic, acuma imi distrage atentia fii-mea. V-am spus ca mai citesc atunci cand ea alearga prin curte si trage de diverse, baga pamant in gura, mananc furnici :)))).
44. Ecranizarea favorită a unei cărți.
Iar spun de David Copperfield. :)))

45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.

Strania poveste a lui Benjamin Button. Dupa ce-am plans de-am lesinat la film, cartea mi s-a parut banala. Evident ca cei care-au facut filmul n-au respectat intocmai intamplarile si-au bagat siropoase.

46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.
Nu mai tin minte, insa de curand am cumparat dintr-o librarie online de 200 lei.

47.Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?
Nu prea fac treaba asta.

48.Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?
Nu cred c-as ajunge cu lectura unei carti asa departe daca ea nu mi-ar fi pe plac. Alt motiv de a renunta la o carte nu vad.

49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?
Da, in biblioteca. Atunci cand o sa avem casuta noastra, visez sa am o camera speciala, plina cu carti. :D Cum ziceam mai sus cu vrabia? :))))
Sursa foto AICI

50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?
Le pastrez in biblioteca, precum spuneam. Nici macar nu mai imprumut cuiva, am ramas cu sechele.

51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?
Da, cele horror.

52. Numește o carte ce te-a făcut furios!
Am una citita recent: De ce iubim femeile a lui Cartarescu. Atatia anii am auzit atatea laude la adresa ei, ca eram tare curioasa. Abia anul asta mi-a picat in mana, acum vreo 2 saptamani. Mie personal nu mi s-a parut asa oau.

53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!
Morometii.


54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!
Aici nu stiu ce sa raspund.

Asta-i tot. A ajuns cineva pana la randurile astea? Sau ati cedat pe la intrebarea 3? :)))

Puteti prelua si voi tag-ul asta, chiar mi-ar face placere sa-mi lasati in comentarii link-uri, le voi citi cu siguranta si poate imi voi mari wishlist-ul.

V-am pupat.

2 comentarii:

  1. Buna,

    Te rog sa ma ajuti si pe mine cu Torente in format pdf ... Cum putem face?

    Multumesc,
    Marius

    RăspundețiȘtergere
  2. Marius, lasa-mi o adresa de e-mail si-ti atasez pdf-ul.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru comentarii, pupici.