luni, 23 iunie 2014

Reteta: Guacamole (varianta mea)

Buna, fetelor!


Sper ca ati avut un sfarsit de saptamana linistit si odihnitor sau plin de party-uri, depinde cum va place. :D
Al meu a fost cam la fel ca de obicei, poate putin mai relaxant; eu asta caut la un week-end pentru ca in cursul saptamanii am foarte multe pe cap, sunt singura cu pitica pana seara cand vine tati de la servici si uneori e haos total.
Sambata am reusit sa ma fardez (mare realizare pentru o mama full-time) si am iesit toti trei la cumparaturi. Exceptand faptul ca Miruna a avut o criza de plans la mall cu suspine, tremurat s.a a fost o iesire din cotidian binevenita si mult dorita. V-am spus ca mi-am colorat si unghiile? :D Mama, ce stare de bine mi-au dat toate astea. Daca puteam sa-mi pun si tocuri, cred ca pupam lumea pe strada de fericire :))) O sa vedeti intr-o postare viitoare ce manichiura am ales. Duminica a fost zi de gatit, dar aveam bateriile incarcate cu o zi in urma.
Si acum sa revenim la reteta, pentru ca asta vreau eu sa va arat la inceput de saptamana, o reteta usor de preparat si digerat. :D Si foarte-foarte gustoasa. Sunt sigura ca stiti despre ce vorbesc, n-am pretentia ca inventez eu apa calda acuma.


Guacamole (sos de avocado - in dialectul aztecilor) este originar din Mexic, aparand prima data in bucataria azteca. Are la baza avocado pasat in molcajete, varianta mexicana a mojarului cu pistil, la care se adauga alte ingrediente, gasim pe net o gramada de variante. Eu vreau sa va prezint azi varianta mea si vreau sa adaug ca anul asta a fost prima data cand am preparat si mancat guacamole. Cum mi se pare? Foarte gustos. Cel putin reteta mea. As manca pana as lesina. De obicei, prepar o jumatate de avocado pentru mine, iar pe cealalta o gatesc Mirunei (si intr-un final o mananc tot eu :))) o sa vedeti).

Ingrediente:

  • 1/2 avocado
  • 1 rosie normala sau 3 rosii cherry
  • 1/2 ceapa rosie
  • putina sare

Se taie avocado pe jumatate, se inlatura samburele, apoi se scoate fructul cu ajutorul unei linguri. Se paseaza cu furculita, se adauga rosiile taiate cubulete mici, ceapa taiata marunt, se sareaza si se serveste. :D Eu de obicei mananc guacamole cu chips-i de cartofi sau cu tortilla, insa uneori il intind si pe paine (proaspata si alba, moartea mea, dar sa nu mai spuneti nimanui :D), si gata micul dejun :D

Mai jos va arat poze de la 2 sesiuni de guacamole, desi au existat o multitudine, insa numa' atatea au stat la poza. :D
Prima data am folosit avocado cumparat din Auchan si am mancat guacamole cu chips-i din cartofi de la Mega Image, cei bio, care nu au decat sare.


Cantitatea din poza este ceea ce-a ramas dupa ce-am gustat eu sa vad daca are suficienta sare si nu ma mai puteam opri :)))

Apoi, am descoperit avocado din Lidl, mult mai bun. Arata asa


Si daca tot am fost la Lidl am luat si tortilla classic, fara arome.


Cealalta jumatate de avocado ramasa de la guacamole-le meu i-am pasat-o Mirunei cu branzica de vaci Pilos, insa n-a mancat tot castronelul si era pacat sa arunc, asa ca am intins pe paine si am asezonat cu neshte salam uscat :D delicios.



Voi mancati guacamole? Preparat in casa sau cumparat?

V-am pupat. Sa aveti o saptamana frumoasa si usoara.

2 comentarii:

  1. Deci te iubesc din suflet dar fara salam, ca nu-i bun si mananci prea putina carne. Daca tot vrei carne, incearca muschiul sau sunca, sunt mai okay fata de salamuri, parizer si de-astea! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu ca nu e bun, cred ca de prin februarie e treaba asta, a fost prima oara pe an cand am mancat mezeluri. De atunci am mai mancat ocazional niste sunca de pui. Te pup. Aseara am facut reteta ta de sos de smantana, am mancat cu peste, azi o prestez cu pui cu lamaie.

      Ștergere

Va multumesc pentru comentarii, pupici.