joi, 6 martie 2014

Rutina mea de ingrijire a tenului (1)

Inainte sa va arat ce produse folosesc eu zilnic, vreau sa va povestesc mai multe despre mine si despre tenul meu.
Nu mai tin minte cand am inceput sa ma machiez, cred ca prin clasa a saptea, daca ala se poate numi machiat, adica dermatograf si ruj. Prin liceu, cam prin clasa a zecea, am inceput sa folosesc si fondul de ten, apoi pudra, s.a. Inca de la inceput stiam ca odata machiajul pus pe fata, el trebuie si inlaturat. Pe atunci foloseam eterna si binecunoscuta Doina, pe somoiog de vata. Cand mi-era lene eram prea obosita, ma spalam direct pe fata si pe ochi...tineti-va bine....cu gelul intim de la Avon  :)))) Va rog sa nu radeti de-o adolescenta cu mintea prin paduri  :)))) Nu stiu cine-mi spusese mie ca ala nu ustura ochii. Si asa era, numai ca usca fata rau. Problema pe care-o rezolvam cu.....ati ghicit: Doina. :)))) Apoi am descoperit servetelele demachiante pe care le-am folosit pana acum aproximativ 5 ani. Atunci am inceput sa scot timid capul din pestera in care crescusem :))) si sa folosesc demachiantele de ochi, de fata, etc.
Primele creme de fata mi le-am cumparat acum 7 ani, din primul salariu. Erau unele Avon si imi provocau niste cosuri teribile.  Inca am aceasta "iubire" cu cremele Avon, nu stiu de ce, pur si simplu nu ne intelegem :)))) . Si astfel am inceput cautarile unei creme ideale. :)))
N-am avut niciodata probleme cu cosurile in adevaratul sens al cuvantului, doar cateva puncte negre pe nas pe care le rezolvam rapid cu plasturii Nivea. 
Tenul meu a fost mereu unul uscat si uneori deshidratat. Mi-a luat greu sa realizez treaba asta, la inceput credeam ca e normal.
Cand am ramas insarcinata, asta intamplandu-se acum un an si fix 3 luni, am incetat sa mai folosesc produse anti-aging sau avand alte ingrediente de care nu eram convinsa ca ar fi sigure in aceasta perioada a vietii mele. Mi-am ales o crema doar pentru hidratare si bineinteles, o crema cu protectie solara. De machiat, m-am machiat mai rarut ca-i mai dragut tot din motiv de paranoia. :))) Demachiatul era sfant, n-am adormit niciodata cu machiajul pe fata.
Dupa ce-am nascut am continuat aceeasi rutina de ingrijire din motiv ca atunci totul era haos si nu-mi statea capul la asta. De curand, am inceput sa am mai multa grija de fata mea care a suferit unele schimbari dupa cele 9 luni de sarcina. Tenul mi-a ramas la fel de uscat, insa m-am pricopsit cu mai multe puncte negre, cele mai multe dintre ele in jurul nasului si pe barbie. Apoi, tot in jurul nasului mi s-au marit porii considerabil. :( Probabil colagenul si-a facut bagajele si m-a lasat de izbeliste :)))
Mult timp m-am luptat cu niste mostruleti oribili si durerosi care-mi ieseau numai in jurul gurii. Au incetat atunci cand am incheiat perioada alaptatului, nu stiu daca e vreo legatura.
Si-acum, dupa introducerea asta lunga, sa va povestesc despre rutina mea actuala de ingrijire a tenului.


Dimineata:

Dupa ce ma spal pe dinti, ma spal pe fata cu gelul de curatare Anew Vitale. Imi tamponez tenul (nu sterg, nu apas, nu agresez pielea) cu un prosopel pe care-l folosesc numai in acest scop, apoi aplic cu ajutorul unei dischete demachiante (le folosesc pe cele de la Lidl - Softino) lotiunea tonica pentru ten uscat de la Bioten. Astept aproximativ 5 minute pentru ca pielea sa-si revina la ph-ul sau normal, apoi aplic crema de zi cu celule stem si ulei de argan Cosmetic plant. Daca ies din casa in ziua respectiva, aplic si o crema cu factor de protectie; daca in seara precedenta am folosit exfoliantul chimic atunci aplic Gerocossen cu SPF 50, in caz contrar aplic  Kiss my face cu SPF 30 (cumparata de pe iherb.com).

Seara:

Primul lucru pe care-l fac este sa ma demachiez (in cazul in care am purtat machiaj) si incep cu ochii. Pana seara trecuta am folosit Bioderma Sensibio pentru demachierea ochilor deoarece apa micelara de la Garnier nu face fata acestui aspect, pe aceasta din urma am folosit-o pentru restul fetei. De maine o pun la treaba bine de tot, cel putin pana imi cumpar un demachiant bifazic pentru ochi (preferatul meu). Apoi, ma spal cu gelul de curatare mai sus amintit. Urmatorul pas este aplicarea tonerului. Pe urma, aplic exfoliantul chimic AHA 8% in varianta gel Paula's Choice. Dupa cum vedeti si in poza, am o mostra si va spun ca mi-a ajuns timp de 4 utilizari (adica o luna, pentru ca am folosit-o o data pe saptamana) si as mai fi avut produs in ea, insa intr-o seara am uitat s-o sprijin si mi-a curs :( . Las ragaz exfoliantului sa-si faca treaba, aproximativ 5-10 minute, apoi aplic crema de noapte cu celule stem si ulei de argan Cosmetic plant.

Am inceput aceasta rutina cu produse pe care deja le aveam, urmand sa le schimb cu altele (sau nu), in functie de cum reactioneaza tenul meu in urma folosirii lor.
Si acuma sa va spun ce impresii mi-a creat schema asta, dupa o luna de utilizare.
Pai, in primul rand fata mea este mult mai curata, iar machiajul adera mult mai bine. 
Gelul de curatare si tonicul pe care le folosesc in prezent imi curata fata, insa mi-o lasa foarte uscata, motiv pentru care dupa ce le termin nu le voi mai folosi. Imi place totusi senzatia de ten curat pe care mi-o lasa si faptul ca exfoliantul sau crema hidratanta intra mult mai bine in piele. 
Demachiantul folosit (adica apele micelare Bioderma si Garnier) inlatura bine machiajul, fara sa fie nevoie sa insist prea mult si sa-mi inrosesc pielea; cea Garnier totusi nu-mi demachiaza machiajul ochilor asa de bine ca cea Bioderma. Dupa demachiere as putea foarte bine sa nu folosesc nici o crema hidratanta, in sensul ca nu-mi usuca tenul.
Cremele de la Cosmetic Plant nu sunt incredibile, dar nici rele; sunt undeva la mijloc. Imi hidrateaza tenul, nu-mi ies mostruleti de la ele.
Exfoliantul chimic insa reprezinta revelatia vietii pentru mine :))) A fost dragoste la prima vedere. :D A doua zi cand m-am trezit aveam unele puncte negre iesite, a fost nevoie doar de o discheta imbibata in toner pentru a le inlatura. Nu mi-a venit sa cred. Si asta m-a facut sa-l aplic a doua zi din nou. Gresit, pentru ca a inceput sa mi se jupoaie nasul. :))) Asa ca am continuat sa-l aplic o data pe saptamana, intentia era ca apoi  sa-l aplic de 2 ori, de 3 ori....Dar n-am mai apucat pentru ca l-am irosit in van. :(

Cam atat am avut sa va spun astazi, si nu e putin deloc. :))) Pe masura ce voi schimba schema voi reveni cu update-uri si cu impresii.

Care este rutina voastra de ingrijire a tenului?

V-am pupat.

6 comentarii:

  1. foarte interesant exfoliantul. nu stiam despre el. o sa incerc sa il caut si eu sau macar ceva asemanator. :)
    poate o sa fac si eu o postare cu rutina de ingrijire a tenului. :)
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mi-am cumparat unul mai ieftin de pe iherb, Derma E. Sa vad daca e la fel de bun. Astept si postarea ta cu rutina de ingrijire a tenului. Multumesc de vizita. Pupici.

      Ștergere
  2. Cremele de la Elmiplant par interesante, macar sunt produse romanesti si naturale. Am incercat doar un CC cream de care sunt super multumita . :D

    te pup

    http://thatswhywesmile.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt extraordinare, dar sunt bune, merita incercate; insa te sfatuiesc sa le cumperi din cora, sunt in jur de 15 lei una, am citit ca-n alte locuri sunt mai scumpe; spre ex in dm sunt 27 lei pret normal, dar acuma sunt reduse la 17 lei. Sunt curioasa daca or sa-ti placa. De cand ma tin sa-mi cumpar CC-ul lor....cred ca nu-l mai crut data viitoare, il indes in cos :))) te pup

      Ștergere
  3. Si mie imi plac dischetele de la LIDL Softino, chiar trebuie sa ma duc sa mai imi cumpar cateva pachete. :)
    Si eu o iubesc tot mai mult pe Bioderma desi si Garnier e tare bunicica.
    Foarte draguta rutina ta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc :* Eu am incercat multe tipuri de dischete pana le-am gasit pe astea, ieftine si bune :D Cred ca esti prima persoana pe care o aud ca, dupa ce-a incercat atat Bioderma, cat si Garnier, spune ca-i ramane fana Biodermei, de obicei am citit ca multe fete au renuntat la ea incantate fiind mai mult de Garnier. Pupici

      Ștergere

Va multumesc pentru comentarii, pupici.