miercuri, 3 august 2011

Un mod diferit de a prepara cafeaua........


La sfârşitul lunii am avut parte de un fel de mini vacanţă şi am revizitat câteva locuri dragi nouă. Printre acestea se numără şi Dinant, un oraş francofon din regiunea Valonia din Belgia, asociat cu numele inventatorului saxofonului, Adolphe Sax, originar de aici. Este un oraş minunat cu privelişti incredibile. De data asta am văzut peştera La Merveilleuse, a cărei vizită durează o oră şi se efectuează cu ghid, intrările având loc din oră în oră. Noi am ajuns la 10 minute după ce intrase un grup de turişti şi a trebuit să aşteptăm aproape o oră. Ne-am aşezat la terasa de acolo şi pentru că era destul de frig afară eu mi-am comandat o cafea. Minunată cafea. Mi-a fost adusă o ceaşcă normală deasupra căreia trona o alta de plastic cu capac deasupra. Sincer, n-am mai băut până atunci cafea preparată în acest mod. Când am ridicat capacul am descoperit că de fapt cănuţa din plastic era un fel de mini filtru  pe fundul căreia "zăcea" un pliculeţ cu cafea, în genul celor de ceai, doar că oval. În România n-am văzut astfel de recipiente, dar a fost o cafea delicioasă. M-am tot gândit de unde se pot cumpăra şi am tot căutat, dar în zadar. Zilele trecute am găsit respectivele mini filtre într-un magazin Aldi. Am fost foarte încântată şi mi-am luat repede o cutie care conţine 10 astfel de recipiente.


M-am gândit că sunt goale, nu mi-am imaginat că au înăuntru câte un pliculeţ cu cafea aşa că mi-am cumpărat şi o cutie cu pads.
 Ajunsă acasă am descoperit că de fapt ceşcuţele din plastic sunt dotate şi cu cafea. Ieiiiiii, ce bucurie.


Azi dimineaţă am savurat prima cafea preparată astfel şi vreau să vă spun că e foarte delicioasă; asta cred că ţine şi de tipul de cafea, dar are legătură şi cu mini filtrul. Cafeaua are într-adevăr gust de una preparată la clasicul filtru, însă nu este aşa de tare şi are totuşi o aromă mai puternică. Am încercat să refolosesc mini filtrele, dar pliculeţul cu cafea este foarte bine lipit şi n-are rost, având în vedere că ştiu de unde să-mi refac stocul. Să văd ce întrebuinţare găsesc pads-urilor, eu am crezut că pentru altfel de chestii sunt.
Voi aţi băut vreodată cafea în acest mod? În România se găsesc? Şi dacă da, unde?
Pupici

Un comentariu:

  1. Te astept la giveaway-ul Sigma: http://vintagelooksimona.blogspot.com/2011/08/start-giveaway-ii.html.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru comentarii, pupici.